"Vždy ma priťahovali iba lietadlá, ktoré majú vrtuľu", spomínal na svoje začiatky Jozef "a tak moje prvé modely boli gumáky."  V roku 1952 (2.3.1952) zvíťazil v kategórii halových modelov vo veľkej sále bratislavskej Reduty na memoriáli Igora Maňku. "Môj prvý motor bol známy ATOM neskôr SUPER ATOM. Neskôr som dostal aj ďalší motor od Gusta Buška." A práve Buškov motor poháňal rýchlostný model, s ktorým lietal už v roku 1951. V roku 1958 na MS upútaných modelov (prvá účasť na medzinárodnom poli vôbec) ako "nováčik" zobral titul belgickému pretekárovi Stouffsovi. "Doslova ohromil svojim výkonom zbor medzinárodných rozhodcov," ako vtedy napísal "MODELÁŘ".

O osem rokov neskôr, v roku 1966 vo Veľkej Británii (na základni RAF vo Swinderby), dokázal opäť zvíťaziť. Svoj tretí titul získal v roku 1968 v hlavnom meste Fínska v Helsinkách. Jozefov ďalší titul bol majster Európy v roku 1971 v maďarskom meste Pécs a dva roky predtým vicemajster Európy v belgickom Genku. O rok neskôr, 1972, mu štvrtý titul majstra sveta ušiel iba "o chlp".

Pritom si stihol "odskočiť" aj k iným kategóriám. Reprezentoval Československo na MS halových modelov v Debrecíne a na majstrovstvách sveta kategórie WAKEFIELD vo Wiener Neustadt-e. A naozaj iba málokto si spomenie, že lietal aj s voľnými motorovými modelmi.

Okrem iného sa venoval aj RC modelom kategórie F3A a F3B a koketoval aj s kategóriou F3D (pilony).

Legendárny bol Jožkov výrok "Mladí počkajte, na závodoch vám dám zabrať.", ktorým obvykle oslovil Jana Škrabálka alebo svojho syna pred pretekmi.

Modelárstvo bolo jeho koníčkom aj povolaním. Hneď po skončení gymnázia sa stal tajomníkom slovenskej modelárskej organizácie a celý rad rokov bol tajomníkom Slovenskej ústrednej Rady Modelárov pri vtedajšom Zväzarme.

Jeho najznámejšou a najúspešnejšou konštrukciou bol model SUPER MASTER, s ktorým v rokoch 1966 a 1968 získal titul majstra sveta:

Super Master

Upútaný akrobatický model konštrukcie zaslúžilého majstra športu Jozefa Gábriša zvíťazil na majstrovstvách sveta 1966 vo Swinderby vo Veľkej Británii a na MS 1968 v Helsinkách vo Fínsku. Dosiahol mnohých ďalších významných úspechov, jeho predchodca MASTER zvíťazil na MS 1958 v Bruseli.

Motor bol MVVS 5,6 A so žhaviacou sviečkou, vrtuľa drevená s priemerom 250 mm a stúpaním 100 mm.

Trup mal základný tvar štvorbokého hranolu zostavenému z plných balzových bočníc hrúbky 3 mm a prepážok. Vrchná a spodná oblá časť, boli škrupiny vypracované z balzových hranolov. Predok tru­pu bol zosilnený 1 mm preglejkou, motorové lôžko tvorila dvojica dlhých hranolov tvrdého dreva. Kryt motoru bol vybrúsený z balzového bloku, kabína bola vyli­sovaná z organického skla. Trup sa zostavoval až na hotovej kostre krídla.

Krídlo so súmerným profilom, bolo celobalzové, okrem hlavných smrekových nosníkov 3x6 mm. Nábežná lišta mala prierez 8 x 8 mm, odtoková lišta pred vztlakovými klapkami bola zložená z 2mm balzy a balzového nosníka 5 x 10 mm. Vztlakové klapky boli konštrukčné, rebrá a čiastočný poťah z oboch strán krídla mali hrúbku 2 mm.

Chvostové plochy boli tiež celobalzové a husto rebrované. Podvozok bol klasický dvojkolesový s koncovou ostrohou a malým kolieskom; nohy hlavného podvozku boli z duralového plechu hrúbky 1,5 mm. Riadenie bolo klasické dvojdrôtové, akrobatická palivová nádrž bola spájkovaná z plechu.

Poťah modelu z hrubého Modelspanu bol dôkladne lakovaný pre impregnáciu a potom ešte farebnými nitrolakmi v kombinácii svetlého a tmavého odtieňa. Povrch bol ešte raz prelakovaný čírym epoxidovým lakom na ochranu proti účinkom paliva.

SUPER MASTER v prevedení svojho konštruktéra mal celkovú nosnou plochu 46,7 dm2 a vzletovú hmotnosť 1230 gramov.

A na záver ešte malá poznámka na tému "univerzálnosť" Jozefa Gábriša. Okrem upútaných modelov sa venoval aj voľným modelom kategórie Wakefield a halovým modelom kategórie F1D, no a ešte aj RC modelom.

Chronológia víťazstiev:

Majstrovstvá sveta:

1. titul majstra sveta získal v roku 1958, Brusel - Belgicko

2. titul majstra sveta získal v roku 1966, Swinderby - Veľká Británia

3. titul majstra sveta získal v roku 1968, Helsinki - Fínsko

3. miesto - 1970, Belgicko

2. miesto - 1972, Helsinki - Fínsko

Majstrovstvá Európy:

2. miesto, Genk - Belgicko, 1969

Majster Európy, Pécs - Maďarsko, 1971